Jaka jest Twoja strategia marketingowa?

Strategia marketingowa

Przed napisaniem strategii marketingowej musisz wiedzieć, w jaki sposób Twój produkt przynosi korzyści innym i co czyni go wyjątkowym. Co więcej, musisz przeprowadzić badania rynku, aby zrozumieć swoją konkurencję i rynek docelowy.

Następnie należy odpowiedzieć na poniższe pytania, które uwzględniają pięć elementów marketing mix’u.

Produkt: Co sprzedajesz? Jakie są fizyczne cechy produktu lub wyjątkowość usługi? Co czyni Cię innym od konkurencji i jakie to oferuje korzyści klientowi?

Cena: Ile będzie kosztowało uzyskanie Twojego produktu lub usługi? Jak to się ma do konkurencji? Jaka będzie Twoja marża zysku poprzez sprzedaż po tej cenie?

Miejsce: Gdzie będą dostępne Twoje produkty i usługi? Jeśli oferujesz sprzedaż w wielu miejscach, powinieneś obliczyć procent sprzedaży z każdego miejsca. Na przykład, jaka będzie Twoja strategia marketingu internetowego? Jaka jest Twoja strategia sprzedaży? W jaki sposób odbędzie się transakcja, jaki jest koszt uzyskania produktu lub usługi konsumentowi i jaka będzie polityka zwrotu?

Promocja: W jaki sposób poinformujesz rynek o swoim produkcie lub usługach? W jaki sposób opowiesz im o funkcjach i korzyściach jakie zapewniasz, aby zachęcić ich do sprawdzenia, co oferujesz? Jakich metod marketingowych użyjesz i jakie są przewidywane wyniki poszczególnych metod? Uwzględnij informacje o wszelkich zachętach lub kuponach, które wykorzystasz do zachęcenia do skorzystania z oferty firmy.

Ludzie: To nowo dodany element do marketingu mix. Odpowiedz sobie na pytanie, czy będziesz angażował inne osoby w pomoc w tworzeniu lub dostarczaniu produktu lub usługi? Kim są Ci ludzie (np. sprzedawcy, wirtualni asystenci) i co robią (np. rozmowy sprzedażowe, obsługa klienta)? 

Kolejnym etapem po utworzeniu strategii marketingowej, jest przygotowanie planu marketingowego. Określa on kiedy i w jaki sposób zrealizujemy cele założone w strategii.

Należy pamiętać, że zarówno strategię, jak i plan marketingowy należy aktualizować.

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies - więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close